A Fidesz többet költött politikai hirdetésre az előválasztás alatt, mint az ellenzék összesen

Az előválasztáson még versenyben lévők közül Dobrev Klára 57 milliót költött kampányra, Márki-Zay Péter messze a legkevesebbet, mindössze 3,7 millió forintot.

A Fidesz és holdudvara majdnem másfélszer annyit költött politikai hirdetésre a közösségi médiában az előválasztási kampány alatt, mint az előválasztáson részt vevő politikai erők összesen – derül ki a Telex adatelemzéséből. A portál az előválasztási időszak 30 napos időszakát vizsgálta meg, szeptember 13. és október 12. között. A YouTube kasszájában ez idő alatt 85,6 millió forintot, a Facebooknál pedig 588,5 milliót költöttek magyar nyelvű politikai reklámokra. Ez összesen 674 millió forint, amiből  640 milliónyit egyértelműen a kormány vagy az ellenzéki összefogás narratívájának terjesztésére fordítottak.

A Youtube-on a kormányoldal és az ellenzék nagyjából egyenlően áll költésben, ami elég érdekes, tekintve hogy a Fidesz nem indult az előválasztáson. Facebookon 89 millió forintot költött csak a Fidesz – viszonyításképp, Karácsony Gergely, aki sokáig jelölt volt az előválasztáson, 61 milliót költött. És akkor még nem számoltuk bele a Fideszhez köthető Megafon Központ hirdetéseit, ami több mint 132 millió forintot tesz ki. Az ellenzéki Ezalényeg a 77 aloldalával együtt összesen 38,3 milliót költött. A versenyben lévők közül Dobrev Klára 57 milliót költött kampányra, Márki-Zay Péter messze a legkevesebbet, mindössze 3,7 millió forintot – írja a 168ora.hu .

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@enyugat.hu

Kérjük válasszon:

Hírek