Ezek a tévéreklámok égtek beléd az elmúlt évtizedekben - A legjobbak (1.)

Valószínűleg az összesre emlékszel.

Reklámok régóta vannak. Nélkülük üres lenne az életünk, vagy legalább bosszankodásoktól mentes.

Gondolok itt arra, hogy mennyire dühös tud lenni a kedves tévénéző, amikor kedvenc műsorát, filmjét, vagy újabban már a videómegosztón nézett videókat is félbeszakítja egy reklámblokk.

Itt lehet választani: vagy végig szenvedjük azt a hat-nyolc percet a műsorunkért, vagy pedig kapcsolgatunk. Ha előbbit választjuk, találkozhatunk érdekes alkotásokkal, amikre vagy azt mondjuk, hogy „hú, ez milyen jó” , vagy pedig azt, hogy „inkább keressünk mást” . Kétrészes sorozatunkban most megpróbálunk mindkét esetre olyan példákat találni, melyek jól szemléltetik, hogy igenis vannak jó és elviselhetetlenül rossz reklámok is.

Először a jobb alkotások közül válogatunk.

Sas István, A reklámgyártó

Ha kronológiai sorrendben szeretnénk haladni, érdemes a hetvenes-nyolcvanas években keresgélni. Az ekkor készült reklámok jó része Sas Istvánhoz köthető, a legendás Hurka reklámtól egészen a „Cascót akarok kötni” -ig. Mellettük persze még rengeteg hozzá köthető reklámfilm készült, ezekből hoztunk most néhányat, talán a legjobbakat.

Csókolom, Ági van:

A legendás Hurka reklám:

Én vagyok a Skála kópé:

Cascót akarok kötni:

Persze mindenki számára mást jelent a jó reklám fogalma, de azt mindenképp meg kell jegyezni, hogy volt élet ezen a téren a nyolcvanas évek után is, sőt, bizonyos szempontból elképzelhető, hogy ezután még jobb reklámfilmek készültek.

Ronda és finom

Minden elmúlik egyszer, így aztán mára már átadta magát a feledésnek a Chokito nevű csokoládészelet is, annak reklámjaival együtt.

Ami pedig a reklámot illeti: a több részből álló sorozat hatalmas sikert aratott, és hosszú évekig készültek az újabbnál újabb darabok, melyek maximum csak kreatívabbak lettek, rosszabbak nem igazán.

Mi rejlik a kapcsolatban?

Bármennyire is furcsa, a mobilszolgáltatók nemcsak azt tudják jól, hogy hogyan kell jelenlegi és leendő ügyfeleire hatni, hanem azt is, hogy hogyan kell mindezt profin tálalni. Erre jó példa a ma már nem létező Westel mobilszolgáltató 2000-es alkotása, amely még nemzetközi díjat is nyert.

A Geszti Péter ügynöksége által készített, közel négy perces reklámfilm a cég új arculatának bevezetésére készült, ami bemutatja, hogy mi is rejlik a kapcsolatban.

A cég a létezése alatt temérdek jó reklámot készített, utódjai azonban néhány kivételt – például a T-Moblie 2009-es karácsonyi reklámfilmjét - leszámítva nem voltak erősek ezen a téren.

Ünnepelj ma velünk

A kilencvenes években még nem volt bevált szokás, hogy minden cég külön reklámfilmet csináltat a karácsonyi időszakra. A Coca Cola már ekkor is figyelt arra, hogy legyenek ilyen reklámfilmjeik, sőt, arra is, hogy ezek tényleg hangulatosak legyenek.

Az „ünnepelj ma velünk” szlogen évekig volt a Coca-Cola karácsonyi mottója. Néhány éve viszont már más utakat jár a cég, évről évre új filmet készítenek, amelyhez alkalomadtán ismert előadókkal karácsonyi dalt is csinálnak.

8 másodperc? 8 másodperc.

A három nagy mobilszolgáltató sokszor csinált remek reklámokat. Ebben nemcsak a Westel, a Pannon GSM is élen járt. Ők csinálták talán a leginkább megnyerő reklámfilmeket, közülük is talán kiemelkedik kettő.

Az egyikben a cég – mintha kicsit háttérbe szorítaná magát – mondja azt nekünk, hogy nyugodtan éljük meg a fontos pillanatokat az életben, utána viszont „elég, ha hozzánk tartozol” .

A másik, a Pannon által készített kiemelkedő reklámfilmben azt szeretnék bemutatni, hogy ők másodperc alapon számláznak, amihez olyan pillanatokat ragadtak ki az életből, ami jól szemlélteti, hogy nyolc másodperc mennyire rövid és hosszú is egyszerre.

Persze ezek mellett rengeteg jó Pannon GSM-es reklám készült, épp ezért volt nehéz kiválasztani a legjobbakat.

Most élhetsz igazán

Régen sportot űztek a mobilszolgáltatók abból, hogy az életről és annak legszebb pillanatairól csináljanak reklámfilmet. Ezek közé tartozik a Vodafone is, akik 2005-ben, új szlogenjük bevezetésekor készítették el azt a reklámfilmet, amiben azt mutatják be, hogyan éli a kérész egyetlen napját.

Hogy sikeres volt-e, vagy nem, azt valószínűleg a cég tudná megmondani, mindenesetre a filmet a tévék többsége hónapokon keresztül vetítette, így aztán volt ideje megtanulni mindenkinek, hogy most élhet csak igazán.

Persze számtalan olyan reklámfilm készült, ami kevésbé kifogásolható minőség szempontjából, de azt bátran kijelenthetjük, hogy több az olyan, ami inkább irritálja a fogyasztók. Persze ez is lehet egy reklám során cél, hogy ez mennyire sikerül, az már kérdéses. Cikkünk következő részében megnézzük, hogy melyek voltak az utóbbi évtizedek azon reklámjai, amik a leginkább irritálták a nézőket.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? A szerkesztőségünkkel szeretne közölni valamit? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: [email protected]

Kérjük válasszon:

Hozzásszólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Kultúra