Lázár János építési miniszter augusztus végén elrendelte a Budapestet Győrrel és Béccsel összekötő, 1-es számú vasútvonal felújítását. Ezzel csak az volt a probléma, hogy nem akart rá plusz 32 milliárd forintot adni, a másik, hogy néhány nap alatt nem lehet előrántani Magyarországon 29 kilométernyi, kétvágányú vasútvonalra való sínt és betonaljat, nagy teljesítményű felépítmény-cserélő gépet, és mindenféle egyéb vasútépítésre használt gépet az őket kezelő dolgozókkal együtt.
De megtalálták a megoldást:
átvittek mindent a Budapest-Belgrád építkezéséről
- írja a Telex .Ez azt jelenti, hogy Mészáros Lőrinc vasúti pályaépítő vállalkozásának, a V-Híd Zrt.-nek a munkagépei és munkásai nagy része egyik napról a másikra otthagyta a belgrádi vonalon zajló építkezést, és átment a győri fővonalon dolgozni.
A lap megkereste az ügyben a céget, mely úgy nyilatkozott, hogy "a V-Híd Zrt. gépei és szakemberei most is az ország több pontján végeznek egyszerre pályaépítési munkákat."
A lapnak nyilatkozó Andó Gergely vasúti közlekedési szakértő elmagyarázta, hogy a V-Híd most gyakorlatilag a Budapest-Belgrád projekt költségvetéséből dolgozik a győri fővonal felújításán. Ezt a pénzt persze a belgrádi vonal befejezésééig elő kell teremteni, ráadásul az átcsoportosítás miatt akár hónapokat csúszhat a Budapest-Belgrád projekt befejezése.