Miután szombaton teljesen összeomlott a balatoni vasúti közlekedés egy sorompó meghibásodása miatt, vasárnapra több száz klimatizált autóbuszt rendeltek készenlétbe, hogy szükség esetén be lehessen vetni őket. A MÁV közleménye szerint háromszáz ilyen jármű állt rendelkezésre arra az esetre, ha a vasárnapi forgalomban is zavarok támadnának – írja a telex.hu .
A pótlóbuszokra végül nem volt szükség, de a szervezés így is botrányosra sikerült. Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnöke vasárnap délután arról számolt be a Facebook-oldalán, hogy a Heves megyéből érkező buszokat a fóti telephelyre irányították, ahol azonban nem volt elég hely számukra.
„A műszaki telephelyre nem fért be az autóbuszok többsége, és azt az utasítást kapták, hogy keressenek maguknak parkolóhelyet. Többen a fóti Auchan bevásárlóközpont parkolójában várják a további utasítást” – írta Dobi. Az áruház pünkösd miatt zárva tartott, így az üres parkolót átmenetileg használhatták a járművek, ám a sofőrök sem árnyékot, sem mellékhelyiséget nem találtak.
„Egy árva fa sincs a parkolóban, a buszok a tűző napon állnak. Miután ezt jelezték, engedélyt kaptak arra, hogy egy buszban működtessék a klímát, és abban várakozhat az összes sofőr” – tette hozzá a szakszervezeti vezető.
Dobi élesen bírálta a szervezést, és utalt Lázár János építési és közlekedési miniszter tízpontos vasúti reformcsomagjára: „Kérdezem, valóban így kell végrehajtani Lázár miniszter úr 10 pontos egyik-másik vállalását?”
A pótlóbusz-akciót Vitézy Dávid közlekedési szakértő is bírálta: „Igazi kuriózum, hogy a pótlóbusz egy nap késéssel érkezik” – fogalmazott. A szakember szerint a MÁV új vezetésének ez az első próbája, és az eddigiek alapján komoly kérdések vetődnek fel.
Szombaton a székesfehérvári fővonalon és több balatoni járaton 30–60 perces késések, vonatkimaradások és visszafordulások okoztak káoszt. Az utasokat részben pótlóbuszokkal próbálták elszállítani. A MÁV vezérigazgatója vizsgálatot rendelt el.
A vasárnapi események azonban rávilágítanak: nemcsak a vasút, a buszos válságkezelés sem áll készen az ilyen helyzetekre.