Lázár János és Semjén Zsolt az önkényuralmi jelképek kereskedelmi célú hasznosításának tilalmáról 2017-ben törvényjavaslatot nyújtott be. “Kommunista szimbólumok kerülnek fel a termékekre, méghozzá azzal a céllal, hogy felkeltsék a fogyasztók figyelmét és eladják azokat” - mondták, holott mindenki tudta, nem a Heineken és nem is a vörös csillag az ellenség, sokkal inkább a haveri Csíki Sört kell tolni. A bíróságig jutott vitának egyik szép mondata volt Lázártól, hogy a Heineken-csoport piaci erőfölényével visszaélve ellehetetlenítette az Igazi Csíki Sör erdélyi előállítását és forgalmazását. Lázár János odáig ment, hogy kormányvizsgálatot lengetett be a sörgyárak működésének szabályozására, a nagy cégek és a kisebb magyar szereplők, valamint a vendéglátóipari vállalkozások viszonyának átalakítására. Tehát alaposan nekimentek akkor a cégnek.
A hónapokig húzódó állóháborúnak persze megegyezés lett a vége, maradt a csillag is, a stratégiai partnerség is, meg a Csíki Sör is. Minderről tegnap valószínűleg nem is beszéltek a politikusok, amikor Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a soproni sörgyárban járt. Persze Szijjártó nem Lázár, s nem is Semjén, azért az embernek mégis megkeseredik a sör a szájában, látva, hogy lehet nyilvánvaló politikai érdekek mentén forgatni a zászlót, a szót, s főleg: a támogatásokat. Most a versenypiaci pozíciójának erősítését 270 millió forinttal támogatja a kormány, s a cég 540 millió forintos beruházást valósíthat meg a 125 éves soproni sörgyárban.
Vörös csillaggal is. Bár a fotósoknak valószínűleg szóltak, kerüljék a jelképet, inkább a miniszter legyen a központban.