„Az Európai Parlament megkezdte a vezetői engedélyekre vonatkozó irányelvmódosítási javaslat megvitatását. A jelentéstevő a B kategóriás jogosítvány felosztását javasolja a B és B+ kategóriákra, ami számos korlátozást vonna maga után a B kategóriás jogosítvány birtokosainak, úgy, mint például 110 km/h maximális megengedett sebesség az autópályákon és a vezethető gépjárművek 1,8 tonnás súlykorlátozása. Az 1,8 és 3,5 tonna súly közötti gépjárművek vezetéséhez a javaslat szerint külön B+ jogosítvány megszerzése lenne kötelező” – írja Facebook-bejegyzésében Deli Andor, a Fidesz európai parlamenti képviselőcsoportjának tagja, vajdasági származású képviselő.
A Parlament álláspontja az Európai Bizottság javaslatához kapcsolódik, amely az unió közlekedésbiztonságával foglalkozik és egységesíteni kívánja a tagországok jogosítványait is.
Nem meglepetés, hogy sokaknak nem tetszenek az elképzelések.
A közúti szállítók világszervezete (IRU) már bejelentette hivatalos tiltakozását a javaslat ellen, mondván ez gyakorlatilag ez azt jelentené, hogy az összes kisebb fuvarozóknak (kisbuszok, kisteherautók, furgonok stb.) új jogosítványt kellene szerezniük.
És ugyanez vonatkozik az elektromos autókra, amelyek többsége az 1,8 tonna felett van. Már a Skoda Enyaq például 2,1 tonna, de hasonló súlyban vannak a SUV-ok is, amelyekhez ezek szerint szintén B+ jogosítvány kellene, melyet egy bizonyos gyakorlat után lehetne megszerezni.
A Közlekedési és Turisztikai Bizottság által jegyzett dokumentum valóban tartalmazza a Deli Andor által említett sebességkorlátozást is: a „sima” B kategóriás jogosítvánnyal maximum 110 kilométer/órás sebességgel lehetne vezetni, beleértve az autópályákat is.