Pofátlanul, csak ürügyként használják az inflációt az áremeléshez

Sokkal kisebb lehetne a drágulás, de sok cég egyszerűen csak az árképzéssel próbálja növelni a profitját.

A fogyasztói árak emelkednek, de a vállalati profitok még gyorsabban nőnek. A kettő pedig összefügg: a vállalatok az inflációra mutogatva gyakorlatilag büntetlenül emelhetik a termékek árait. Bár vannak áremelkedést előidéző tényezők a piacon - az ellátási lánc zavarai, a nyersanyaghiány és a magas energiaárak -, sok cég egyszerűen csak az árképzéssel próbálja növelni a profitját.

Az elmúlt időszakban a világ nagy részében évtizedes csúcsokra emelkedett az infláció: az Egyesült Államokban a fogyasztói árak 30 éve nem látott mértékben nőttek, Magyarországon 6,5 százalék volt az infláció októberben, de az euróövezetben is rég látott rekordon van a pénzromlás.

A vásárlók a boltokban egyre több terméknél érezhetik a drágulást, amit a legtöbb gyártó és kiskereskedelmi szereplő a magas energiaárakkal, az ellátási láncok, a szállítmányozás problémáival és a nyersanyagok drágulásával magyaráz. Viszont vannak jelek, amelyekből látszik: egyes piaci szereplők egyszerűen csak kihasználják ezeket a külső körülményeket és indokolatlanul is ezekre hivatkozva emelik az árakat – írja a napi.hu .

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@enyugat.hu

Kérjük válasszon:

Hírek