Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) törvénymódosító javaslata egy rövidke mondatrésszel egészíti ki a Közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény vizsgáztatásra vonatkozó részét - hívta fel a figyelmet a Totalcar . Ennek értelmében januártól a magánállomások is fogadhatnák az autókat.
A lap szerint a mondatrész általi változás indokoltnak is tekinthető, hiszen jelenleg sok esetben több mint egy hónapot kell várni a szokásos szigorított műszaki vizsga időpontjára az állami vizsgaállomások túlterheltsége, az ellenőrzés elavult módszerei és a sokszor váratlanul lelassuló informatikai rendszer miatt.
Ugyanakkor a változásnak vannak árnyoldalai is, annak ellenére, hogy a lap szerint nem az összes magánállomás kapja meg majd a lehetőséget a vizsgáztatásra. Ezt a kijelentést arra alapozzák, ahogy jelenleg is zajlanak a műszaki vizsgák. A független vizsgabázisok ugyanis az autók forgalmiját sokszor olyan esetekben is meghosszabbítják, ha meg kellene buktatni őket, és nagyon könnyű csalni a vizsgán. A vizsgáztatott járműveket ugyan több szögből lefotózzák a vizsgapadon, és a képek a központi adatbázisba kerülnek, de ezek nem alkalmasak a vizsgák tisztaságának ellenőrzésére, azok minősége és a csak szak szúrópróbaszerű ellenőrzések miatt. A lap szerint erre számtalan példát lehet találni a vizsgáztatott autókat ellenőrizve.
Mindenesetre a közúti közlekedésről szóló törvény műszaki vizsgáztatásra vonatkozó módosító javaslatát az Országgyűlés Gazdasági bizottsága tárgyalja majd részletesen, mielőtt a Parlament elé kerül, és a lap forrása szerint 2021. januárjától alakul át a műszaki vizsgáztatás eddigi rendszere.