A Sopron és Bécsújhely közötti nagymartoni vonal (Mattersburger Bahn) azon kevés osztrák vasútvonalak közé tartozik, melyeken eddig még nem történt meg a villamosítás. Azonban ez hamarosan megváltozik. Az ÖBB honlapján arról olvashatunk, hogy 2027-től kizárólag környezetbarát, villamos árammal közlekedő vonatokat fog üzemeltetni a két város között.
A három évig tartó fejlesztés során ugyanakkor nem csak a környezetre, de az utasokra is gondoltak:
Sok magyar jár jól a felújítással
Bár arról nincsenek hivatalos adataink, hogy pontosan hány ember használja a vasútvonalat naponta, azonban feltételezhetjük, hogy a fejlesztés ingázók ezreit érintheti. Tekintettel arra, hogy a közelmúltban
megszűnt
az Ágfalva-Somfalva közötti ingyenes autósforgalom lehetősége, ezért sok Ausztriában munkát vállaló magyarnak jelenthet mind kényelmi, mind anyagi előnyt, ha a vasúti közlekedést választja a munkába járásához.
Nem egyedülálló beruházás Ausztriában
Míg hazánkban sorban zárnak be a mellékvonalak, addig a szomszédunkban épp az ellenkezője történik: a nagymartoni vonal felújításán kívül többek között elkezdődik az ebenfurth-i hurok építése, mely 6 perccel rövidíti majd le a REX6-os vasútvonal által kiszolgált Sopron-Bécs utat.
Lapunk is írt a bécsi repülőteret az Ostbahnnal összekötő zöldmezős beruházásról. Ha ez elkészül, sok magyar számára könnyebbé válik a bécsi repülőtér megközelítése, mint a budapesti társáé.
Ezek a beruházások mind részesei annak a nagyszabású tervnek , mely szerint az osztrák állam több mint 21 milliárd eurót költ vasútfejlesztésre az elkövetkezendő években.