Alapjaiban változik meg a vonatközlekedés Sopron és Bécsújhely között

2024-ben elkezdődik a régóta várt, nagyszabású vasútfelújítás. Sok magyar ingázót is érint.

A Sopron és Bécsújhely közötti nagymartoni vonal (Mattersburger Bahn) azon kevés osztrák vasútvonalak közé tartozik, melyeken eddig még nem történt meg a villamosítás. Azonban ez hamarosan megváltozik. Az ÖBB honlapján arról olvashatunk, hogy 2027-től kizárólag környezetbarát, villamos árammal közlekedő vonatokat fog üzemeltetni a két város között.

A három évig tartó fejlesztés során ugyanakkor nem csak a környezetre, de az utasokra is gondoltak:

  • 6 állomást újítanak meg teljesen, mely során magasperont és lifteket építenek ki.
  • A villamosításnak köszönhetően a vonatok közvetlenül továbbindulhatnak majd Bécsbe, így Ebenfurthon kívül Bécsújhelyen át is kényelmesen eljuthatunk az osztrák fővárosba.
  • A jelenleg közlekedő elavult dízelvonatok helyett korszerű alacsonypadlós járműveken juthatunk majd el célállomásunkra, amely az utazási élmény növekedéséhez is nagyban hozzájárul.
  • Számos szintbeni vasúti átjárót alakítanak át különszintű (aluljáró/felüljáró) vasúti kereszteződéssé, így a személygépjárművet használók közlekedése is jelentős mértékben gyorsul és válik biztonságosabbá.
  • Sok magyar jár jól a felújítással

    Bár arról nincsenek hivatalos adataink, hogy pontosan hány ember használja a vasútvonalat naponta, azonban feltételezhetjük, hogy a fejlesztés ingázók ezreit érintheti. Tekintettel arra, hogy a közelmúltban megszűnt az Ágfalva-Somfalva közötti ingyenes autósforgalom lehetősége, ezért sok Ausztriában munkát vállaló magyarnak jelenthet mind kényelmi, mind anyagi előnyt, ha a vasúti közlekedést választja a munkába járásához.

    Akár ilyen vonattal is utazhatunk hamarosan Bécsújhelyre
    ÖBB

    Nem egyedülálló beruházás Ausztriában

    Míg hazánkban sorban zárnak be a mellékvonalak, addig a szomszédunkban épp az ellenkezője történik: a nagymartoni vonal felújításán kívül többek között elkezdődik az ebenfurth-i hurok építése, mely 6 perccel rövidíti majd le a REX6-os vasútvonal által kiszolgált Sopron-Bécs utat.

    Lapunk is írt a bécsi repülőteret az Ostbahnnal összekötő zöldmezős beruházásról. Ha ez elkészül, sok magyar számára könnyebbé válik a bécsi repülőtér megközelítése, mint a budapesti társáé.

    Ezek a beruházások mind részesei annak a nagyszabású tervnek , mely szerint az osztrák állam több mint 21 milliárd eurót költ vasútfejlesztésre az elkövetkezendő években.

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? A szerkesztőségünkkel szeretne közölni valamit? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: [email protected]

    Kérjük válasszon:

    Hozzásszólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Hírek