Mint írtuk , a GVH reggeli tájékoztatása szerint a rendelkezésre álló információk és adatok alapján az Írországban bejegyzett Whaleco Technology Limited az általa üzemeltetett honlapon és a Temu mobilalkalmazáson keresztül valószínűsíthetően olyan árfeltüntetési és akciótartási gyakorlatot folytat, ami alkalmas lehet arra, hogy megtévessze a fogyasztókat.
A vállalkozás az általa értékesített termékek esetében „akár 95%” (vagy magasabb) mértékű kedvezményeket kommunikál bizonyos termékkategóriákra, azonban ilyen mértékű kedvezmény a kategóriára történő kattintással nem lelhető fel a találatok között.
Mindezek alapján a Gazdasági Versenyhivatal a Temu online piacteret működtető Whaleco Technology Limiteddel szemben a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indít.
A hvg.hu szerint a Temu a Forbes-nak már közvetlenül azután reagált az ellene indított hatósági eljárás hírére, hogy azt a GVH közzétette azt. A Gazdasági Versenyhivatal szerint vélhetően tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot azzal, hogy nem létező kedvezményeket és pszichés nyomásgyakorlást használ, a hivatal az Ecommerce Hungary iparági képviselet beadványa nyomán indított eljárást.
A Forbes megkérdezte a kínai céget a GVH-vizsgálatról, arról a szóvivő azt reagálta, hogy az ilyen vizsgálat „számos globális technológiai vállalat és online platform esetében megszokott gyakorlat Magyarországon”.
A szóvivő válaszában azt írta, „teljes mértékben” együttműködnek a GVH vizsgálata során a platformot érintő kérdésekben, és készek „minden szükséges lépést” megtenni, hogy „a működés megfeleljen a legmagasabb szintű megfelelési normáknak”. „Mivel viszonylag újak vagyunk a magyar piacon, lelkesen tanulunk és alkalmazkodunk, ezzel biztosítva, hogy megfeleljünk a helyi fogyasztók elvárásainak és preferenciáinak” – írják még válaszukban.