Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Távolabb került egymástól Harka és Kópháza

Az M85-ös gyorsforgalmi út beruházásának kapcsán több környező út nyomvonalát is megváltoztatták. Néhol körforgalmakat, felüljárókat alakítottak ki, másutt új útkereszteződések, új csomópontok jöttek létre. Sokak számára egyik fájó pont volt az, hogy a Harka-Kópháza út régi nyomvonala megszűnt, az utat az M85 Sopron-kelet lehajtójánál kialakított egyik körforgalomhoz kötötték be.
Hirdetés
Hirdetés

Ennek persze több előnye is van, a gyorsforgalmin érkezve kapásból le lehet majd hajtani Harka felé, illetve fordítva, ugyanakkor ezáltal több, mint egy kilométerrel távolabb került egymástól Harka és Kópháza. A vonat nem opció, hiszen jelenleg nem állnak meg a szerelvények a harkai állomáson, ami amúgy a falu legszélső házaitól is mintegy másfél kilométerre található.

Csereérett tábla Balfon
enyugat.hu

A jelölt kerékpáros útvonalnak pedig nyoma veszett, ami Harkát, Sopronkeresztúrt (Deutschkreutz) és például Sopronnyéket (Neckenmarkt) kötötte össze a Fertő-parttal, a kerékpárosoknak egy darabon a 84-es főúton kellene közlekedniük, ami jelenleg nem tűnik túl előnyösnek, de feltételezhetően a gyorsforgalmi út létrejötte után is nagy lesz a forgalom a "Lila tehén" étterem és a kópházi körforgalom között a főúton.

A régi harkai út Harka felől
enyugat.hu

Megkérdeztük a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t, mi lesz a régi Harka-Kópháza út sorsa. Szerettük volna megtudni, több más helyszínhez hasonlóan biztosítják-e a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak esetlegesen egy aluljárón keresztül az átjutást, válaszukat pedig most közöljük.

A Harka és Kópháza közötti összekötő utat nem vezetik át az M85 autóúton, azt új nyomvonalon kötik be a Sopron-Kelet csomópontba. A korrekciós szakasz már elkészült, a környéken közlekedők 2020. szeptember 1-től a 84-es főutat és az összekötő út új nyomvonalát is, a Sopron-kelet csomóponton keresztül, a csomópont végleges formájában használhatják. Az út régi nyomvonala a mezőgazdasági területek megközelítésére szolgál majd.

Az M85 gyorsforgalmi út kérdéses szakaszának tervezése során többféle kötöttséget is figyelembe kellett venni, ilyen az osztrák határ vagy a meglévő közúti és vasúti szakaszok (a 861-es főút, a Sopron-Szombathely és Sopron OH-Deutschkreutz vasútvonalak) közelsége. Fentiekre tekintettel a térségben a kerékpáros közlekedés lehetősége a 861. számú főút felett épülő, B794 jelű híd támaszközeinek megfelelő kialakításával biztosított úgy, hogy a főúttal párhuzamosan, az útárkon kívül egy későbbi beruházás keretein belül épülhet önálló kerékpárút. Az eddigi összekötő út és az M85 metszéspontja közelében az autóút magassági vonalvezetése miatt összességében nincs lehetőség külön kerékpáros műtárgy kialakítására.

Az M85 autóút Csorna – Sopron országhatár szakasz gyorsforgalmi projekt részeként jelentős kerékpáros fejlesztés valósul meg egyebek mellett a Balf forgalmi csomópont környezetében. A szakaszon a Balfi út mellett a csomóponton átvezetett, önálló nyomvonalú kerékpárutat alakítanak ki összesen 670 méter hosszúságban. Az új kerékpárút a pihenőkereszti Töpler Kálmán utcától a csomópont túloldalán lévő Fehér útig halad majd, de a kerékpáros igényeket figyelembe vették a Tómalom utca autóút alatti átvezetésénél is.

Felüljáró a 861-es számú főút fölött
enyugat.hu
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@enyugat.hu

Kérjük válasszon:

Hozzásszólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hírek

Hirdetés