A MÁV-VOLÁN-csoport a német Henschel által gyártott 15 jó állapotú, megbízható dízelmozdony bérbevételét tervezi egy svéd lízingcégtől. Az első dízelmozdony július végén érkezik meg Magyarországra. A mozdonyok műszaki átalakítása és sikeres hatósági engedélyeztetési eljárása után várhatóan ősszel állnak majd forgalomba - közölte a MÁV.
A Henschel TMe sorozatú dízelmozdonyokat korábban a Dán Állami Vasúttársaság (DSB) használta távolsági InterCity forgalomban, onnan került a Nordic ReFinance cég állományába, velük pedig a MÁV Rail Tours köt szerződést.
Az is kiderült, hogy a járművek jó műszaki állapotban vannak. A megbízhatóságuk jóval meghaladja a jelenlegi állományét, a mozdonyok jelenlegi a tulajdonosának kimutatása szerint rendelkezésre állási mutatójuk kiemelkedően magas. A korszerűnek mondható turbó feltöltésű dízelmotorjukat a General Motors gyártotta.
Végül a MÁV azt is közölte, hogy az utasok elsősorban a nyugat-magyarországi nagy utasforgalmú vonatoknál találkozhatnak majd velük.
A portfolio.hu ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a Magyar Közlekedési Klub Facebook-oldalán még június elején jelezte ennek kapcsán, hogy a "tárgyalt hattengelyes mozdonyok a 80-as évek elején készültek, képességeiket tekintve messze meghaladják a jelenlegi magyar igényeket: az M41-es mozdony 1324 kW-os névleges teljesítményéhez képest ez a gép 2461 kW értéket, valamint 175 km/h maximális sebességet tud felmutatni".
Ráadásul kevés dízelvontatású személyvonat van már csak Magyarországon, amelyeket többnyire olyan helyeken használnak, ahol nincs elég motorvonat - tették hozzá.