A MÁV tavaly novemberben hirdette meg állomásfelújítási programját, amelyben befektetőket keresett a pályaudvarok megújítására cserébe hosszú távú ingatlanhasznosításért. A programot számos kritika érte, mivel a pályázat nyertesei akár 99 évre is megszerezhetik az ingatlanok üzemeltetését. A pályázatra január végéig lehetett jelentkezni, a legnagyobb érdeklődés a fővárosi állomások iránt mutatkozott.
A Szabad Európa információi szerint a legnagyobb tülekedés a Déli pályaudvarnál tapasztalható, melyre a Szeivolt Éptech Kft., a Market Asset Management Zrt., a Wing Zrt. és a Raw Development Kft. adott be pályázatot.
A Szeivolt Éptech a Keletire is jelentkezett, míg a Wing Csoport, amely korábban a Marketet is birtokolta, Lengyelországban és Németországban is terjeszkedik. A Market Asset a Garancsi István érdekeltségébe tartozó Market Építő Zrt. leányvállalata, míg a Raw Developmentet Matolcsy György köréhez kötik.
A Nyugati pályaudvarnál az Erdei Bálinthoz köthető Redwood Real Estate Holding nyújtott be pályázatot, valamint a Gránit Pólus-csoport, amely a Westend bevásárlóközpontot is üzemelteti. A VI. kerületi önkormányzat is érdeklődött a projekt iránt, mivel aggályai vannak a terület magánkézbe adásával kapcsolatban.
A Kelenföldi pályaudvarra a Futureal-csoporthoz tartozó Cordia, a Délire és Kelenföldre is pályázó Raw Development, valamint a győri és szegedi pályaudvarokra is jelentkező cég adott be ajánlatot.
Ami a vidéki pályaudvarokat illeti, a debreceni főpályaudvar esetében a török hátterű Synergy Construction Hungary Kft. pályázott, amely a debreceni BMW-gyár kivitelezője. A többire kevés jelentkező akadt: Siófokra például egyetlen ajánlat sem érkezett, míg más helyeken olyan kisebb vállalkozások is próbálkoztak, mint a Fornetti vagy egy műkörmös.