Megváltozott a regisztrációs adó számításának módja.
Márciustól megváltozott a más országból származó új és használt autók forgalomba helyezésekor fizetendő regisztrációs adó számítási módja - hívta fel a figyelmet a
Telex
. A 2004 óta létező adónem évente több milliárd forintos bevételt hoz az államkasszának, az idei évre tervezett 25,7 milliárd forintos bevétel viszont nyolcmilliárddal haladja meg a tavalyit.
Valódi hírek Sopronból és környékéről! Légy az enyugat.hu támogatója!
2025-től az adó az inflációval együtt emelkedik, de
a számítási módszer idei átalakítása ennél is jelentősebb többletköltséget jelenthet az autóvásárlóknak.
Az új rendszer továbbra is figyelembe veszi a jármű környezetterhelését és első forgalomba helyezésének évét, azonban a korábbi fix adótáblázat helyett egységesen 45 ezer forintos alapösszeget vezetnek be.
Fontos változás, hogy mostantól nem a motor mérete, hanem annak teljesítménye alapján határozza meg a Nemzeti Adó- és Vámhivatal a fizetendő adót. A lap néhány példát is sorol:
Egy 2013-as, 1,6 literes benzines Nissan Qashqai után eddig kevesebb mint 13 ezer forintot kellett fizetni, az új rendszerben ez az összeg 57 ezer forintra nő.
Egy 1,6 literes, 100 lóerős, Euro 3-as besorolású Ford Focus esetében, amelynek eddigi 51 ezer forintos adója most 100 ezer forint fölé emelkedik.
Egy BMW E46 330i – 171 kilowattos, 3 literes, hathengeres benzinmotorral – korábban 159 ezer forintos regisztrációs adóval forgalomba helyezhető volt, de az új rendszer szerint ez már 432 ezer forintba kerül.
Ez a tartalom a szombathelyi központú
Nyugat.hu és a soproni központú
Enyugat.hu együttműködése nyomán jött létre.
Támogasd a független helyi újságírást!
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? A szerkesztőségünkkel szeretne közölni valamit? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül
itt, vagy facebook messengeren
ide kattintva. Esetleg emailben, itt:
[email protected]