Mint korábban beszámoltunk róla , csütörtök kora délután ismét fennakadásokkal szembesülhettek az OTP Bank ügyfelei: az alkalmazás, az internetbank és a kártyás fizetés is problémákat okozott.
A pénzintézet tájékoztatása szerint az üzemzavar hátterében egy nemzetközi viszonylatban is szokatlanul nagy volumenű túlterheléses támadás (DDoS) állt, amely a bank digitális ügyfélkiszolgáló felületeit célozta.
Mint írták: "nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit. Bankunk minden lehetséges eszközzel, a hatóságok és partnerek bevonásával dolgozott a támadás hatásainak megszüntetésén. Nagyon fontos hangsúlyozni, hogy az eset kizárólag a digitális ügyfélkiszolgálási felületek rendelkezésre állását érintette".
A problémát mostanra már sikerült is megoldani: a mobilalkalmazás és az internetbank ismét elérhető. Az OTP rendszereivel már a tegnapi nap folyamán is problémák voltak. Több ügyfél jelezte akkor, hogy nem működött sem a bankkártyás, sem a SZÉP-kártyás fizetés. A pénzintézet akkor egy rövid ideig fennálló hálózati hibára hivatkozott, amelyet rövid időn belül elhárítottak.