Vitézy Dávid Facebook-oldalán osztott meg egy hivatalos levelet kedden, amelyet Bartal Tamás közbeszerzésért is felelős helyettes államtitkár írt 2023 februárjában az Építésügyi és Közlekedési Minisztérium alá tartozó gazdálkodó szervezeteknek.
A levélből kiderül, a különböző beszerzésekhez „értékhatárra és tárgyra tekintet nélkül” a minisztérium jóváhagyása szükséges.
Mint ismert, a pünkösdi hosszú hétvége első délelőttjén összeomlott a balatoni vonatközlekedés. Meghibásodott ugyanis Tárnokon a sorompó.
Vitézy úgy tudja, a meghibásodott sorompó vezérlőjének szellőztetőrendszere romlott el, vélhetően a karbantartás hiánya miatt - ez vezetett a nyári melegben a sorompó meghibásodásához. A hiba gyors elhárítása pedig azért nem sikerült, mert nem volt pótalkatrész.
A politikus szerint ez egyértelműen Lázár miniszter felelőssége, mert „nincs az a politikai vezetés egy minisztériumban, ami képes alkatrészbeszerzések ezreit egyesével ellenőrizni és jóváhagyni, egyesével politikai jóváhagyást adni minden egyes lámpabúra- vagy fékbetét-cserére. Pedig ez most a szabály: minden beszerzést egyesével hagynak jóvá a minisztériumban, sokszor hónapokon át tartó kötözködés, új beszállítók beajánlgatása, a legalapvetőbb üzemi ismereteket nélkülöző packázás után. És ez a sok hónap késedelem okozza, hogy végül aztán nincs pótalkatrész a sorompóba, amikor kéne” – írta Vitézy, aki azt is megjegyzi, a cégcsoport összes beszerzését központosítva intézik, az SZK nevű beszerzési központot Bada János, Lázár János volt gimnáziumi osztálytársa vezeti, aki a hódmezővásárhelyi Lázár-propagandaoldal, a Promenád24 tulajdonosa is.