Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Rangos díj a vállalkozások ösztönzéséért

Hirdetés
Hirdetés

A győri Széchenyi István Egyetem és a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara együttműködésében megvalósuló Kamara a vállalkozásokért tantárgy lett a „Díj az Európai Vállalkozások Ösztönzéséért” elnevezésű pályázat idei nemzeti nyertese.

A Széchenyi István Egyetem stratégiájának egyik pillére a vállalkozásösztönzés, melynek kiemelt területe a hallgatói ötletek, innovációk támogatása. E törekvésnek sokéves múltja van az intézményben, amit inkubációs és akcelerációs együttműködések, kockázatitőke-befektetésre felkészítő képzések és innovációs ösztöndíjprogramok mellett a Kamara a vállalkozásokért elnevezésű tantárgy is fémjelez, amely rangos elismerésben részesült nemrégiben. Az Európai Bizottság által kiírt „Díj az Európai Vállalkozások Ösztönzéséért” pályázat hazai nyertesének választották. A kitüntetés célja a vállalkozások és a vállalkozáspolitika legsikeresebb támogatóinak elismerése, a cégek hozzáadott értékének bemutatása, a legjobb gyakorlatok megismerése és a potenciális üzletemberek bátorítása. „A kurzust 2011 óta hirdetjük meg a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamarával együtt azért, hogy elősegítsük az egyetemi hallgatók vállalkozóvá válását, erősítsük az ehhez szükséges tudást, készségeket, gondolkodásmódot. Mindenki számára fontos, hogy többet tudjon a vállalkozások világáról, mert karrierje során, ha nem vállalkozóként, akkor vállalkozásokban fog dolgozni. A résztvevők a félév során egyrészt megismerkednek a kamara szerepével, tevékenységével, hogy tudják, később milyen ügyeket tudnak ott intézni, milyen szolgáltatásokat tudnak igénybe venni, milyen üzletember-közösségekhez tudnak csatlakozni. A másik fontos elem a vállalkozói kompetenciák és attitűd, a kreativitás, a problémamegoldás, a tervezés, a csapatmunka, a felelős gondolkodás fejlesztése. A tárgy rendkívül népszerű, az ötven hely félóra alatt szokott betelni. Ennél több jelentkezőt sajnos nem tudunk fogadni, mert akkor elveszne a szoros együttműködés lehetősége és a személyesség” – fejtette ki kérdésünkre dr. Konczosné prof. dr. Szombathelyi Márta, a Vezetéstudományi és Szervezeti Kommunikáció Tanszék egyetemi tanára.

A tananyagban szerepel egy üzleti terv elkészítése, annak minden elemével, a vezetői összefoglalótól a marketing- és pénzügyi tervig. A vállalkozói tudás részeként a hallgatók ismereteket kapnak arról, milyen banki és pénzügyi szolgáltatások, vállalkozásösztönző támogatások vehetők igénybe, miként arról is, a piacra lépés előtt milyen felméréseket célszerű elvégezni. A kurzuson prezentációkat is tartanak, hiszen bármilyen jó egy elképzelés, azt el is kell tudni adni. A félév során általában két-három alkalommal céglátogatásra kerül sor, amelyeken kiderül, hogy a ma sikeres nagyobb cégek is mikro- és kisvállalkozásból nőttek fel.

„A tárgy nagy előnye, hogy a hallgatók csapatokban dolgoznak, ahol a más-más szakról, eltérő kompetenciákkal érkezők nagyon jól kiegészítik egymást, ami rendkívül hasznos.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@enyugat.hu

Kérjük válasszon:

Hozzásszólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hírek

Hirdetés