Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Rekord: Formula Student Symposium a Széchenyi-egyetemen 28 külföldi csapattal

Csaknem félezer hallgatóval.
Hirdetés
Hirdetés

Rekordszámú, csaknem félezer hallgató és 28 külföldi csapat vett részt a győri Széchenyi István Egyetem által megrendezett VI. Formula Student Symposiumon, amely mutatja a járműmérnök képzésben élen járó intézmény nemzetközi kapcsolatainak erősségét. Neves Forma–1-es mérnökök is tartottak előadásokat a magyarok mellett többek között egyesült államokbeli, kanadai, német, spanyol, belga és francia egyetemistáknak.

Az egyetemi motorsportot összefogó Formula Student versenysorozatban világszerte több száz csapat dolgozik azon, hogy a legjobb eredményt érje el együléses versenyautója fejlesztésében, az ehhez kacsolódó mérnöki tervezésben, projektmenedzsmentben. A szokásos éves menetrendet a koronavírus-járvány jelentősen befolyásolja, de az évről évre egyre nagyobb nemzetközi népszerűségnek örvendő Formula Student Symposiumot online formában így is megrendezte a Széchenyi István Egyetem az elmúlt hétvégén, ráadásul nem akármilyen sikerrel. Az esemény motorja ismét az intézmény hallgatói-oktatói közösége volt.

Kolossváry Tamás projektvezető elmondta: bár a fizikai találkozás elmaradt, a hallgatók nagyon várták a szakmai rendezvényt, amelyre másfél-kétszeres volt a túljelentkezés volt, s a jegyek nagyon gyorsan elfogytak a regisztrációs időszakban. „A virtuális formátum pozitív hozadéka, hogy nem kell a helyszín adottságai miatt a szokásos 200-250 főben korlátoznunk a résztvevők számát, bár technikai sajátosságok miatt most is meg kellett húznunk a határt 430 hallgatónál, s idén 28 nemzetközi Formula Student-csapat képviseltette magát. Mindkét szám rekordnak számít a program történetében” – fejtette ki Kolossváry Tamás.

A győri Formula Student Symposium nagy népszerűsége már csak azért sem meglepő, mert a Széchenyi István Egyetem járműmérnöki területen is erős nemzetközi kapcsolatainak köszönhetően a fiatalok ezúttal is neves mérnököktől tanulhattak és kérdezhettek. Közülük többen az autósport csúcskategóriáját, a Forma–1-et képviselték, így Owen Carless, a Red Bull Racing szerkezeti elemzésért felelős vezetője, Luca Marmorini, a Ferrari korábbi motorfejlesztési vezetője és Kling Sándor, a Red Bull fejlesztőmérnöke.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@enyugat.hu

Kérjük válasszon:

Hozzásszólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hírek

Hirdetés