Hamarosan megszűnik a terelés az M7-es autópályán, befejezik a felújításokat

Az új, harmadik sávokra és az intelligens leállósávokra legalább két évet várnunk kell.

Gőzerővel zajlik a munka az M7-es autópályán - írta Facebook-posztjában a magyarországi gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetője, az MKIF Zrt.

Valódi hírek Sopronból és környékéről! Légy az enyugat.hu támogatója!
Támogatom

Mint írják, jelenleg az M0-ás és Balatonvilágos között két szakaszon folyik még a munka, Martonvásár és Szabadbattyán térségében. Hozzáteszik, a terelések ellenére a felújítások alatt is két sávon lehet a Balaton felé, a háromsávos szakaszon a Budapest felé tartók pedig ugyanúgy három sávot használhatnak, mintha nem lenne munkavégzés.

Facebook / MKIF Zrt. - Az ország útja

Mindkét szakaszon a kötő és a kopó rétegeket cserélik, Martonvásárnál hét, Szabadbattyánnál kilenc kilométer hosszon. Azt írják, a burkolatcsere hat lépésből áll:

  • Először lemarják a régi burkolatot, a széleket megvágják (azért fontos, mert a marógép a széleket enyhén homorúra alakítja, és a későbbi hengerlés során az új aszfaltanyag ezen a részen könnyen kinyomódhat).
  • Ezután a port alaposan eltávolítják – száraz felület szükséges a következő lépéshez. (Ha nedves a felület, meg kell várni, amíg felszárad).
  • Ezután kerül bitumenes emulzió a felületre, amely kb. 12 óra alatt szárad meg.
  • Erre jöhet a friss aszfalt, ami terítéskor eléri a 170 °C-ot. A rétegek (például a kötő és a kopóréteg) között számolni kell a hűlési idővel, ami ilyen melegben akár 12-24 óra is lehet.
  • A burkolati jeleket csak 60 °C alatti aszfaltra festhetik fel.
  • A régi és új burkolat találkozásához bitumenes szalag kerül, hogy megakadályozza a víz beszivárgását.
  • Csak akkor bonthatják le a terelést, és engedhetik vissza a forgalmat a felújított szakaszra, ha ezt a hat lépést elvégezték.

    Facebook / MKIF Zrt. - Az ország útja

    A tervek szerint a Martonvásár melletti szakasszal július 10-11-re, a Szabadbattyánhoz közeli felújítással július 3-4-re végeznek.

    Két év múlva indul a bővítés

    Bő egy hónapja írtunk róla, hogy két év múlva kezdődik az M7-es autópálya 2x3 sávosra bővítése. Már el is kezdődött a Budapest és Balatonvilágos közötti szakasz 2-szer 3 sávosra bővítésének előkészítése, jelenleg a tervezés és az engedélyeztetés zajlik.

    Az M7-es bővítése 2027-ben kezdődik, a tervek szerint 2031-re fejeződik be a munka. Viszont nem lesz végig kiépítve a 2-szer 3 sáv, itt is lesznek úgynevezett intelligens leállósávok (ITS). Az intelligens (ITS) sáv azt jelenti, hogy ha a forgalom indokolttá teszi, akkor átmenetileg a leállósávot is megnyithatják az autók előtt. A szintén felújítás előtt álló M1-esen például a tervezett 2x3 sáv helyett 2x4 sávot használhatnának majd az autósok a csúcsforgalomban az ITS-rendszerrel.

    Azt, hogy mikor nyitnak meg egy leállósávot, alapvetően az autópálya kezelője, vagyis az MKIF Zrt. engedélyezheti. Az intelligens leállósávokat először az M1-esnél alakítják ki , ezt követi az M7-es. Az idén ugyanis megkezdődik az M1-es autópálya bővítése, majd következik 2027-ben az M7-es, 2030 után pedig az M3-as autópálya - ígérte az MKIF.

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? A szerkesztőségünkkel szeretne közölni valamit? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: [email protected]

    Kérjük válasszon:

    Hozzásszólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Hírek