Gőzerővel zajlik a munka az M7-es autópályán - írta Facebook-posztjában a magyarországi gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetője, az MKIF Zrt.
Mint írják, jelenleg az M0-ás és Balatonvilágos között két szakaszon folyik még a munka, Martonvásár és Szabadbattyán térségében. Hozzáteszik, a terelések ellenére a felújítások alatt is két sávon lehet a Balaton felé, a háromsávos szakaszon a Budapest felé tartók pedig ugyanúgy három sávot használhatnak, mintha nem lenne munkavégzés.
Mindkét szakaszon a kötő és a kopó rétegeket cserélik, Martonvásárnál hét, Szabadbattyánnál kilenc kilométer hosszon. Azt írják, a burkolatcsere hat lépésből áll:
Csak akkor bonthatják le a terelést, és engedhetik vissza a forgalmat a felújított szakaszra, ha ezt a hat lépést elvégezték.
A tervek szerint a Martonvásár melletti szakasszal július 10-11-re, a Szabadbattyánhoz közeli felújítással július 3-4-re végeznek.
Két év múlva indul a bővítés
Bő egy hónapja írtunk róla, hogy két év múlva kezdődik az M7-es autópálya 2x3 sávosra bővítése. Már el is kezdődött a Budapest és Balatonvilágos közötti szakasz 2-szer 3 sávosra bővítésének előkészítése, jelenleg a tervezés és az engedélyeztetés zajlik.
Az M7-es bővítése 2027-ben kezdődik, a tervek szerint 2031-re fejeződik be a munka. Viszont nem lesz végig kiépítve a 2-szer 3 sáv, itt is lesznek úgynevezett intelligens leállósávok (ITS). Az intelligens (ITS) sáv azt jelenti, hogy ha a forgalom indokolttá teszi, akkor átmenetileg a leállósávot is megnyithatják az autók előtt. A szintén felújítás előtt álló M1-esen például a tervezett 2x3 sáv helyett 2x4 sávot használhatnának majd az autósok a csúcsforgalomban az ITS-rendszerrel.
Azt, hogy mikor nyitnak meg egy leállósávot, alapvetően az autópálya kezelője, vagyis az MKIF Zrt. engedélyezheti. Az intelligens leállósávokat először az M1-esnél alakítják ki , ezt követi az M7-es. Az idén ugyanis megkezdődik az M1-es autópálya bővítése, majd következik 2027-ben az M7-es, 2030 után pedig az M3-as autópálya - ígérte az MKIF.