Nem süt tovább a sikeres soproni cukrász

A Csízműhely vezetőjének, Füster Erikának, az áramszolgáltatás zűrzavarából lett elege.

2022-ben egy kormányrendelet megváltoztatta az úgynevezett egyetemes szolgáltatásra jogosult ügyfelek körét. Ennek következénye volt, hogy az energiaszolgáltató nyilatkozatot kért a hozzá tartozó kisvállalkozásoktól, azt firtatva, továbbra is a jogosultak körében kívánnak-e maradni. A nyilatkozat fontosságát azonban volt, aki nem értette, más figyelmen kívül hagyta, vagy – mint Füster Erika soproni egyéni vállalkozó – meg sem kapta a felszólítást. Aki nem reagált és nem kötött új szerződést, azzal az E.ON megszüntette az egyetemes szolgáltatási szerződést, és most, két év eltelte után küldte ki az utólagos számlákat – extra összegekkel. A Telex.hu-nak nyilatkozó vállalkozó sikeres, mindenmentes cukrászdát vezetett az Erzsébet utcában. A sok utánajárás, bizonytalanság után úgy döntött, befejezi a vállalkozást. Pedig a mindenmentes cukrászda nagyon ment: Magyarország 500 legjobb vendéglátóhelye közé választotta a Street Kitchen Gastro Giude, a Visa She's Next programjában beválasztották a tíz döntős női vállalkozó közé és még sopronbánfalvi kihelyezett kormányülésre is tőle rendeltek süteményeket.

Már üresek a hűtők a Csízműhelyben.
Valódi hírek Sopronból és környékéről! Légy az enyugat.hu támogatója!
Támogatom

A kormányrendelet alapján az egyetemes szolgáltatásra nem jogosult ügyfeleknek saját érdekükben kellett nyilatkozniuk az MVM Next felé az érintett felhasználási helyeik megjelölésével azért, hogy végső menedékes jogintézmény keretében folytatólagos maradhasson számukra az energiaszolgáltatás. Sokan vannak, akik ezt különféle okból nem tették, nem tehették meg. Füster Erika is csak akkor értesült a megváltozott helyzetről, amikor már az áramot akarták kikapcsolni nála. Akkor hatszázezer forint volt a tartozása, amit 2024 első négy hónapjára számláztak ki. Ezt később sok utánjarással és segítséggel sikerült stornóztatnia, de kapott helyette egy másik számlát, másfélmillió forintról.

„Május óta rendszeres vendég vagyok az E.ON-nál, hívogatom az ügyfélszolgálatot. Ahány emberrel beszélek, annyiféle tájékoztatást kapok. Elég nagy a zűrzavar a rendszerben” – mondta el a Telexnek a vállalkozó, aki belefáradt a hónapok óta tartó hercehurcába és bezárta a cukrászdát.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? A szerkesztőségünkkel szeretne közölni valamit? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: [email protected]

Kérjük válasszon:

Hozzásszólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet