A sportos műbőr nadrág valami olyasmi lehet, mint a magas-telitalpú sportcipő. Egy nagyon érdekes keresztezés. De mint tudjuk, az élet utat tör magának, így hagynunk kellett felnőni a műbőr nadrágok sokféle fazonra szabott variációját.
Amivel alapvetően nem is lenne probléma, hiszen ahányan vagyunk, annyifélék, így szükségünk van a magas derékra, az alacsonyra, a bő szárra meg a szűk fazonúra, kell hogy legyen varrásmentes, meg élénk szállal varrott.
De nagyon könnyen divatvészhelyzet állhat elő: hiszen ezeknek az anyagoknak, akár mű, akár valódi, akár öko, van némi fénye. Némelyik szándékosan fényesebb is, ezáltal azt is kiemeli az alakunkból, ami talán ott sincs.
Biztosan mindenki látott már képet bőrszínű leggingst viselő lányokról, akik úgy néztek ki valójában, mintha elfelejtettek volna nadrágot húzni. És persze a szó szoros értelmében elfelejtettek, hiszen a leggings az ugyebár nem nadrág, bár erről hatalmas, filozófiai mértéket öltő viták sora zajlik a mai napig.
De most beszéljünk azokról a darabokról, amelyeken alapvetően van varrás, gomb, cipzár, minimum egy gumis, megkötős derék, de zseb legalább - itt el is gondolkodtam egy pillanatra azon, mi tesz nadrággá egy nadrágot. Szóval akár a feszülős, akár a trapéz vagy bőszárú megoldások nagyon sikkes viseletet garantálnak, hiszen mindamellett, hogy hétköznapi, hordoz magában némi eleganciát.
És ezért lesz furcsa a napjainkban közkedvelt elegy: a macinaci fazon műbőrből. Ami egyrészt susog, mint az old school melegítők, másrészt elegáns, mint egy élére vasalt naci. És én vagyok az egyetlen, aki utál ezekbe beleizzadni?
Az anyagokkal kicsit felesleges küzdenünk: árban lassan nem igazán van különbség és fenntarthatóságát, környezettudatosságát tekintve is szinte mindegy, melyiket akasztjuk le a polcról.
Az állati bőrök feldolgozásához számos káros vegyi anyagra és még több vízre van szükség, a műbőr pedig műanyagot tartalmaz. Így ez előbbi a hordhatóvá válás kezdetén, míg másikuk a lebomlás folyamatában szennyezi a környezetet. Az új típusú vegán bőrök pedig még nagyon kezdetleges cipőkben járnak, keveset gyártanak, így nagyon drága, ráadásul nem tudni még mennyire hosszú az élettartama.
Napjaink divatja azonban mindenre nyitott: a tervezők kreativitásától egészen a viselőik gardróbjáig. Szóval amire igazából érdemes figyelni az az, amit minden irányból közöl végre már a közösségi média is: viseljük azt, ami jó nekünk és ne azt, amit mindenki más, csak azért mert az a trend.