M85: a Balf csomópontnál nem gondoltak a gyalogosokra

A Balfi út forgalma valószínűleg tovább nő, a forgalomszámlálót már telepítették, de az közvetlenül nem a biztonságot segíti.

Az M85 Sopron Kelet - Fertőrákosi forgalmi csomópont közötti szakaszának műszaki átadás-átvétele lezárult, a forgalomba helyezési eljárás pedig megkezdődött erre szakaszra. A Sopron Kelet forgalmi csomópont - Balfi csomópontok között június 9-én történik meg a forgalom alá helyezés - írja a Magyar Építők.

A IV-es szakaszhoz kapcsolódóan a 8527-es Fertőrákosi utat új nyomvonalra helyezik a soproni Szent Mihály-temetőt megkerülve, ami a jelenlegi Mély út nyomvonalához igazodik. Itt most is folynak a munkálatok, valamint a Pozsonyi út forgalma az M85-nél a legutóbbi állapothoz képest most már az új nyomvonalon, az autóút felett átvezető Fertőrákos csomóponton keresztül halad.

Valahol a gyalogosnak is mennie kell, s nyilván a biciklisávon fog.
Enyugat.hu

A szakszerű beszámolóból viszont kimaradt néhány, a soproniak életét mégis befolyásoló tény. Például, hogy a teljes Sopron-kelet és a Fertőrákos csomópont közötti IV-es szakasznak is tavaly december végén kellett volna elkészülnie, de ami ennél kellemetlenebb, hogy a Balf csomópontnál nem gondoltak a gyalogosokra.

M85: kerékpárút van, gyalogjárda nincs a balfi csomópontnál.
Enyugat.hu

Az M85-ös és a Balfra vezető főút keresztezik egymást, utóbbit egy hídon vezették át a gyorsforgalmi út felett. A környéken lakók meglepődve tapasztalták, hogy sem a hídon, sem a csatlakozó szakaszokon nem épült járda, csak kerékpárút. Elsősorban a Fehér úton élőknek jelenthet ez majd problémát, no és a kerékpárosoknak, akik biztosan találkoznak majd gyalogosokkal.

A Balfi út forgalma már most is jelentős - múlt héten éppen itt jelezte ezt sajátos módon valószínűleg egy ott lakó -, de a szakasz átadása után minden bizonnyal még nagyobb lesz, hiszen egyelőre itt lesz a gyorsforgalmi út végpontja. A forgalomszámlálót már telepítették, de az nem a biztonságot szolgálja...

A gyorsforgalmi osztrák határig tartó folytatásán vagyis az V. szakaszon is dübörög a munka. Itt fúrják a 780 méteres Bécsi dombi alagútpárt, s már megkezdték az északi alagútjárat fejtését is. A déli járat fejtési munkái mára elérték az alagút 226 méteres szelvényét, mely a zárt építési móddal készülő alagútrészen 188,5 méter fejtett szakaszt jelent. Ebben a járatban a napokban megtörtént az első segélykérő fülke kialakítása is.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@enyugat.hu

Kérjük válasszon:

Hozzásszólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet