Az M7-es autópálya Budapest és Székesfehérvár között mindkét irányba kétszer három sávosra bővül – írta nemrég a feol.hu , egy közutas napi rendezvényre hivatkozva. Ahol Molnár István, a Magyar Közút Zrt. Fejér vármegyei területi igazgatója, egyben a Közlekedéstudományi Egyesület megyei elnöke jelentette ki, hogy
az M7-est a Balaton felé vezető oldalon az M0-s és Balatonvilágos között, a Budapest felé vezető oldalon pedig Balatonvilágos és Székesfehérvár között bővítik kétszer háromsávosra.
Az M7-es a főváros felé Székesfehérvártól az M0-sig már most is kétszer háromsávos.
A bővítésre határidő még nincs, vagyis, egyelőre csupán szándékról beszélhetünk.
És mi van az M1-essel?
Azzal viszont valószínűleg mindenki egyetért, hogy az M1-es autópálya bővítése már elodázhatatlan. A 2x2 sáv egyszerűen alkalmatlan ekkora forgalom bonyolítására, amit a szombati, halálos áldozatot is követelő tömegbaleset is bizonyít.
Az M1-es a legveszélyesebb magyarországi utak közé tartozik, ezen az autópályán a legmagasabb a balesetek aránya. Tavaly év végén az is előfordult, hogy 90 km-es kocsisor alakult ki az M1-esen
Az M1-es bővítésére is vannak tervek, de lényeges különbség, hogy az M7-es bővítését a gyorsforgalmi utakat 35 évig koncesszióban működtető, Mészáros Lőrinchez köthető konzorcium végzi el. Az M1-es fejlesztését pedig az állam vállalta.
A tervek szerint jövőre elkezdődik az M1-es autópálya Bicske és Tatabánya közti szakaszának felújítása és 2x3 sávosra bővítése. A Bicske és az M0-ás közti szakasz pedig 2027-re készülhet el.
A Tatabánya és Győr közti szakasz aztán már a koncessziót elnyert konzorcium feladata lesz. Hogy mikor, azt ugyanúgy nem tudni, mint azt, hogy mikor indul el az M7-es fejlesztése.