Jön az egységes európai digitális jogosítvány és a kétéves próbaidőszak

Így könnyebben bevasalják majd a másik országban kapott közlekedései büntetéseket is.

Habár a magyar kormány kommunikációjában Brüsszel ellenségként – jobb esetben béna testületként – jelenik meg, azért lássuk be, vannak dolgok, amiket nem bánunk annyira. Nagyok és kicsik egyaránt.

Az utóbbiak közé tartozik például az Európai Bizottságnak az a javaslata, amely korszerűsítené a vezetői engedélyek rendszerét.

Ennek lényege, hogy bevezetnék az egységes digitális jogosítványt, amely

  • mobiltelefonokon is elérhető lenne,
  • mindenhol elfogadnák az Európai Unióban.
  • Nemcsak a kezelése lenne egyszerűbb, de megújítása és cseréje is.

    A Bizottság Twitter-bejegyzése szerint így néz majd ki.

    Mindez része egy nagyobb közlekedésbiztonsági csomagnak, amelynek a legfőbb célja, hogy a közösségben kevesebb legyen a halálos baleset.

    Tavaly 20 ezer ilyen történt az EU-ban (az áldozatok többsége gyalogos, kerékpáros, motorkerékpáros és robogós), és az az ambiciózus cél, hogy 2050-ben nulla legyen ez a szám.

    Ennek érdekében több jelentős változás is történik.

    Ilyen például az, hogy nehezebb lesz megúszni egy más tagországban elkövetett közlekedési kihágást . Most a határokon átnyúló jogsértések mintegy 40 százaléka nem járt szankcióval vagy azért, mert az elkövetőt nem azonosították, vagy azért, mert a bírságot nem lehetett behajtani. A gyorshajtás és az ittas vezetés ügyében már most is van együttműködés, ezek kiegészülnek:

  • a megfelelő követési távolság betartásának elmulasztása;
  • a veszélyes előzés;
  • a veszélyes parkolás;
  • egy vagy több záróvonal átlépése;
  • a forgalommal szemben történő vezetés;
  • a biztonsági folyosók kialakítására vonatkozó szabályok be nem tartása;
  • a túlterhelt járművek használata
  • Változást és egységesítést javasolnak a képzés és a jogosítvány megszerzése terén is. Ilyen többek között:

  • Jön a járművezetői vizsga letételét követően legalább kétéves próbaidő a kezdő vezetők számára , valamint zéró tolerancia az ittas vezetés esetén. (A fiatal vezetők az összes gépkocsivezetőnek csak 8 százalékát teszik ki, de 5 halálos ütközéses balesetből kettő 30 év alatti járművezetőt érint.)
  • A fiatalok 17 éves koruktól járművezetői vizsgát tehetnek majd (ez Magyarországon már lehetséges) és megkezdhetik a kísérő jelenlétében történő jármű- és tehergépkocsi-vezetést.
  • Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? A szerkesztőségünkkel szeretne közölni valamit? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: [email protected]

    Kérjük válasszon:

    Hozzásszólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Közélet