Majka, Azahriah, Byalex és Halott Pénz - Sztártülekedés az EFOTT-nagyszínpadán

Mondd, te kit választanál?

Vasárnap hivatalosan is véget ért a 48. EFOTT, amelyet az előző évekhez hasonlóan a Fejér vármegyei Sukorón rendeztek meg. Sztárfellépőkből idén sem volt hiány, azonban az utolsó napokon a nagyszínpad négy olyan előadót vonultatott fel, akik nélkül nem lehet szó nélkül elmenni. Lássuk is, ki milyen koncertet adott.

Byalex és a Slepp
Byealex és a Slepp az EFOTT koncertjükön
Halmos Bálint
Valódi hírek Sopronból és környékéről! Légy az enyugat.hu támogatója!
Támogatom

Az X-Faktor egykori mentora és csapata az utolsó előtti nap utolsó előtti előadója volt a nagyszínpadon, amely több dolgot határozott meg, mint elsőre gondolnánk. A közönség igen szétszórtan helyezkedett el, férfiak és a nők körülbelül megegyező számban. Az együttes a rendelkezésre álló pirotechnikai és vizuális eszközöket kétségtelenül jól használta, ezek ugyanis támogatták az előadókat, nem próbálták meg elvenni a figyelmet róluk.

A publikum a koncert vége felé már nagyobb aktivitást mutatott, mint azt megelőzően, számuk is gyarapodott, hiszen a kezdeti szellősséggel ellentétben már szép számú ember gyűlt a színpad köré. A népszerűbb számait (Széllel szemben, Lombok, Emlékszem (Vagy…)) az együttesnek a hallgatóság örömmel fogadta, tisztán lehetett hallani az ismertebb számoknál a nagyérdeműt.

Azonban a hallgatóság egy-két tagjától felemás véleményeket lehetett hallani, a koncert végén valaki a méltó lezárás ellenére megjegyezte, hogy: „nem volt több, mint egy átlagos fesztiválkoncert”.

Majka

Majka és Nika (Veres Mónika) az EFOTT koncert közben
Halmos Bálint

A közönség aktivitása és az általános benyomás alapján kijelenthető, hogy az EFOTT egyik legnagyobb showja Majkáé volt. Az ózdi születésű előadó példátlan módon tette próbára a közönség hangszálait és ízületeit, hiszen többször kérte meg a hallgatóságot, hogy ugráljon, énekelje teli torokból a dalt, vagy készítette elő az aktuális számot a segítségükkel.

A műsor maga egy nosztalgiával átszőtt, a közönség igényeit maximálisan kielégítő produkció volt. A közönség által kedvelt számok közé tartozott a Belehalok, a Füttyös, illetve a Mindenki táncol , amely remekül foglalta össze a produkciót. Segítségére volt az a Veres Mónika (Nika), akivel remekül kiegészültek a színpadon.

Viszont itt leledzik az előadás egyik hiányossága is: inkább show volt, mint koncert. Viszont abból a legjobbak közül való.

Halott Pénz

Járai Márk a Halott Pénz EFOTT koncertjén (a háttérben Marsalkó Dávid)
Halmos Bálint

Annak ellenére, hogy sem Marsalkó Dávid, sem Járai Márk nem nagyon mutatkozott a színpad elülső részén, illetve kevés alkalommal voltak egymás mellett, a Halott Pénz összehozta az esszenciális koncertélményt. Habár itt sem volt hiány sem pirotechnikából, sem a vizuális eszközökből, ezek ritkán vonták el a figyelmet az előadókról.

A már népes közönség pedig nem is maradt hálátlan: egy emberként, tanítanivaló egységben énekelték a dalokat, és még a búcsúzáskor sem lettek halkabbak. A koncerten érzékelhetően a hölgyek voltak túlnyomó többségben, amire a páros egy kicsit rá is játszott. Ez leginkább a setlisten volt tetten érhető, hiszen a Szétszeretlek és a Darabokra Törted a Szívem című slágereknél is a lányok hallatták jobban a hangjukat.

Ezek mellett a Valami van a levegőben sem maradhatott el, ami a elvárt sikert aratta a közönség soraiban. A produkció az elejétől a végéig konzisztens minőséget szállított, amihez az aktív közönség csak hozzáadott, így teremtve meg a tökéletes hangulatot.

Azahriah

Azahriah az EFOTT koncertjükön
Halmos Bálint

A Puskás Arénát háromszor megtöltő előadó koncertjéről már született egy részletesebb írásunk , amiről röviden annyit lehet elmondani, hogy egy meglepően döcögős start után, Desh segítségével a végére egy sokkal másabb produkció lett, mint amilyennek indult. Ahogy azt munkatársunk már megírta: „A műsor a Puskás Arénás koncertekhez hasonlóan az Introvertált dalla l kezdődött, amelyet a Miafasz követett. A tömeget azonban láthatóan nehezen lehetett cselekvésre bírni, ami talán a művész visszafogottságának volt köszönhető.”

Mintha ezek után sem találta volna meg a kívánt tónust, a műfajok éles váltásai miatt (illetve az angol nyelvű szövegek pörgősségéből kifolyólag) nem igazán indult be a hallgatóság. Ahhoz, hogy emlékeztessen a Puskás Arénás előadásaira ezen produkció is, végül Dash kellett, akivel több számot ( Santa Monica, Habibi ) is együtt adtak elő, a hallgatóságot meg mintha kicserélték volna ennek hatására. A végén a közönség vissza szerette volna hozni még a színpadra az előadót, azonban ez Majkával ellentétben itt nem vált be.

Ez a tartalom a szombathelyi központú Nyugat.hu és a soproni központú Enyugat.hu együttműködése nyomán jött létre. Támogasd a független helyi újságírást!
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? A szerkesztőségünkkel szeretne közölni valamit? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: [email protected]

Kérjük válasszon:

Hozzásszólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Kultúra