A válaszból többek között az is kiderült, hogy bár ugyanannyi ívet gyártottak le, mint legutóbb – 7.800.000 –, az ívek gyártási költsége 12 millió forinttal többe került. Ezeket ráadásul a Mediaworks gyártotta le. Az aHang szerint ez méregdrága elbábozása a demokratikus párbeszédnek.
December 21-én, a „Magyarország meg tudja csinálni" címmel indított nemzeti konzultáció lezárást követő napon közérdekű adatigénylést nyújtott be az aHang a Miniszterelnöki Kabinetirodához. Ebben többek között arra volt kíváncsi a civil szervezet, hogy milyen költségei voltak a nemzeti konzultációnak, valamint pontos számokat szerettek volna megismerni, mint például a legyártott ívek száma.
A Rogán Antal által vezetett tárca válaszából kiderült, hogy összesen 7.800.000 konzultációs ívet gyártottak le, ez a darabszám megegyezik az eggyel korábbi – a "Szuverenitásunk védelméről" szóló – nemzeti konzultáció során legyártott ívekkel. A gyártás költségei emelkedtek, több mint 10 millió forinttal. Az előző konzultációs ívek gyártási költsége 375 millió forint volt, ez most már 387 millió forintba került - derül ki az aHang közleményéből.
A Miniszterelnöki Kabinetiroda azt is közölte, hogy a kormányhoz köthető, propaganda lapokat kiadó Mediaworks Hungary Zrt. gyártotta le a konzultációs íveket.
Az aHang szerette volna megtudni, hogy a „Magyarország meg tudja csinálni" címmel indított nemzeti konzultációhoz kapcsolódóan mennyibe kerültek a tájékoztató kampányok és reklámköltségek, valamint hogy tételesen milyen költségek jelentkeztek a konzultációhoz kapcsolódóan. A Miniszterelnöki Kabinetiroda ezekre a kérdésekre megtagadta a válaszadást, mint írják, "ezeket a költségeket nem kampányonként tartják nyilván, ezért az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény alapján a Kabinetiroda az adatigénylés ezen részének nem köteles eleget tenni" - írták.
Arra a kérdésre pedig, hogy hány ívet postáztak, a Kabinetiroda még csak nem is válaszolt. Az azonban kiderült, hogy a mostani konzultációs időszak végére közel 150 ezren mondták le az ívek postai kézbesítését – erre irányult az aHang kampánya is.
"7.800.000 ívet gyártottak, ebből nagyjából 6.450.000 ív a kukában vagy a kályhában végezte. Sokadjára derült ki, hogy az emberek többsége nem akar részt venni a kormány látszat konzultációjában. Ez méregdrága elbábozása a demokratikus párbeszédnek. De most már az is kiderült legalább, hogy a saját propagandájukat kiadó céggel gyártatták le az íveket. Ezzel összeértek a szálak" – foglalta össze Szalóki Viktor, az aHang politikai igazgatója.