Több milliárd forintos fejlesztéseket jelentett be Lázár János építési és közlekedési miniszter kedden Sopronban, miután az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), valamint a városvezetés Sopron gazdasági fejlesztésének kérdéseiről tárgyaltak. Lázár János miniszter újabb ígéretcsomagot adott át a városnak, ami érinti természetesen a Fertőt, a gyorsforgalmi utat, a Csengery utcát - tehát mindazt, ami a soproniak számára valóban fontos.
A tárcavezető kijelentette, hogy a következő egy évben mintegy hatmilliárd forintot szánnak állami tulajdonban lévő belterületi utak felújítására. A virágvölgyi körforgalomtól a város határáig 790 millió forint értékben újítják fel a 84-es főút mintegy 1,7 kilométeres szakaszát. A Csengery utca csaknem két kilométeren újul meg 500 millió forintból. Megépítik a Balfi út egy kilométeres szakaszát 1,3 milliárd forintból és továbbfejlesztik a Kisvárkerületet 1,6 milliárd forint felhasználásával. Fertőrákos és Balf között tizenöt kilométer lesz jobb 600 millió forintból.
A Fertővel kapcsolatban megint kijelentette: nem a környezetrombolás a céljuk, hanem az ausztriai színvonalhoz hasonló megteremtése. Húsvétra szeretnék visszaadni az északi kikötőt a horgászoknak és a vitorlázóknak. Hogy zökkenőmentes és Sopron számára jó megoldás szülessen, a miniszter felkérte Barcza Attilát, Sopron és térsége fideszes országgyűlési képviselőjét, hogy hozza összhangba a fejlesztési terveket a város és a civil aktivisták elképzeléseivel.
Lázár János szerint az M85-ös gyorsforgalmi út új lehetőség Sopronnak, de egy olyan iparágat is keresni kell, ami növeli a város adóbevételét. Olyan fejlesztési javaslatot akar a miniszterelnök asztalára tenni, ami az ÉKM, a GYSEV, a GYSEV Cargo, a MÁV és a soproni önkormányzat együttműködésén alapszik. Vagyis a jövőben annak a lehetőségét vizsgálják meg, hogy a GYSEV Cargo szomszédságában lévő, önkormányzati tulajdonú 30 hektáros ipari park hogyan hasznosulhat logisztikai és raktárbázisként, egyfajta átrakó állomásként kelet és nyugat között.