„Sikeres volt az M85-ös civil terheléses tesztje! Ma még a sportos soproniak kocogtak a hűség napja alkalmából, de egy hét múlva már hivatalosan is átadjuk az új útszakaszt az autósok számára” – írja Facebook-bejegyzésében Lázár János építési és közlekedési miniszter, hozzátéve, hogy a 2x2 sávos gyorsforgalmi úti alagút 2024 év egyik legnagyobb hazai útépítési projektje.
Ahogy arról lapunk is beszámolt, a 780 méter hosszú, tisztán állami beruházásból felépített közúti műtárgy az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszának része.
A biztonságos közlekedést 34 kamera, segélykérő és tűzjelző nyomógombok, a forgalomirányítás LED táblák, burkolathőmérséklet jelzők, forgalomszámláló eszközök, útburkolati aktív prizmák, fénysűrűségmérő szenzorok, szellőztető ventilátorok, hang- és fényjelző készülékek és hangszórók szolgálják.
Az öröm azonban nem felhőtlen, merthogy az osztrák oldalon egyelőre nincs folytatása az M85-nek, és bizonytalan , hogy lesz-e közeljövőben. Így sokan megkérdőjelezik az 53 milliárd forintos beruházás értelmét.
Ugyanakkor az Ausztriába ingázók egy része örül, hogy ezentúl nem kell naponta átaraszolniuk Sopronon.