A soproniak már átfuthattak az új alagúton, amely megosztja a közvéleményt

Lázár János azt írja, egy hét múlva átadják a létesítményt.

„Sikeres volt az M85-ös civil terheléses tesztje! Ma még a sportos soproniak kocogtak a hűség napja alkalmából, de egy hét múlva már hivatalosan is átadjuk az új útszakaszt az autósok számára” – írja Facebook-bejegyzésében Lázár János építési és közlekedési miniszter, hozzátéve, hogy a 2x2 sávos gyorsforgalmi úti alagút 2024 év egyik legnagyobb hazai útépítési projektje.

Valódi hírek Sopronból és környékéről! Légy az enyugat.hu támogatója!
Támogatom

Ahogy arról lapunk is beszámolt, a 780 méter hosszú, tisztán állami beruházásból felépített közúti műtárgy az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszának része.

A hűség napi futás régi hagyomány Sopronban, az útvonal azonban újdonság volt
Facebook/Lázár János

A biztonságos közlekedést 34 kamera, segélykérő és tűzjelző nyomógombok, a forgalomirányítás LED táblák, burkolathőmérséklet jelzők, forgalomszámláló eszközök, útburkolati aktív prizmák, fénysűrűségmérő szenzorok, szellőztető ventilátorok, hang- és fényjelző készülékek és hangszórók szolgálják.

Valószínűleg első és utolsó alkalom volt, hogy gyalog be lehetett menni az alagútba
Facebook/Lázár János

Az öröm azonban nem felhőtlen, merthogy az osztrák oldalon egyelőre nincs folytatása az M85-nek, és bizonytalan , hogy lesz-e közeljövőben. Így sokan megkérdőjelezik az 53 milliárd forintos beruházás értelmét.

Ugyanakkor az Ausztriába ingázók egy része örül, hogy ezentúl nem kell naponta átaraszolniuk Sopronon.

Ez a tartalom a szombathelyi központú Nyugat.hu és a soproni központú Enyugat.hu együttműködése nyomán jött létre. Támogasd a független helyi újságírást!
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? A szerkesztőségünkkel szeretne közölni valamit? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: [email protected]

Kérjük válasszon:

Hozzásszólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet