„A bor kultúránk része, egy karakteres városhoz pedig karakteres bor illik” – köszöntötte a VINODOM Közösségi Vinotéka átadására meghívottakat Farkas Ciprián polgármester. Tény, Sopronnak van zászlósbora, karakteres is. Hogy ez lenne a legjobb vörösbor, ízlés dolga, de a soproniaknak biztosan az. Hogy más is megízlelje, ahhoz az kell többek között, hogy minél többen tudjanak róla és megkóstolhassák. A Deák téren nyílt VINODOM erre is tökéletes helyszín lesz.
Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos is ezt hangsúlyozta. A nemrég elkészült bormarketing-stratégia az innováció mellett a közösségépítésre helyezi a hangsúlyt, erre pedig máris tökéletes példa a soproni VINODOM. A Deák tér közepén felújított egykori Kocka büfé a Soproni Borvidék Hegyközségének és a Soproni Borút Egyesületnek a közös pályázatából alakulhatott át vinotékává, a soproni önkormányzat támogatásával.
„A történelem folyamán számtalan változáson mentünk keresztül, megőrizve hagyományainkat, és a jövő felé tekintünk. Az elmúlt két évben csendes, de határozott lépésekkel haladtunk előre. Újragondoltuk a borvidéki stratégiánkat, aktualizáltuk a termékleírásunkat, intenzívebben jelenünk meg a közéletben és a virtuális térben, és ami a legfontosabb, valódi közösséget építünk” – mondta el az ünnepélyes megnyitón Molnár Ákos, a Soproni Borvidék Hegyközség elnöke, aki Schneider István Gábor borvidéki fejlesztésekért felelős alelnökkel a motorja volt a vinotéka létrejöttének.
„Az a célunk, hogy megőrizzük a borvidékünk értékeit, ugyanakkor megfeleljünk a modern kor elvárásainak. Ez nem csupán a mi felelősségünk, de a jövő generációi felé is kötelességünk” – emelte ki az elnök, aki szerint a VINODOM nem pusztán kereskedelmi egység, jóval több annál: élő közösségi tér, ahol a termelői és fogyasztói edukáción túl a magas kultúrának is helyet adnak.
A borvidék borászainak összefogása látszik a kínálaton: szinte az összes borvidéki bor megtalálható a polcokon.