Próbálta bediktálni a villanyóraállást és nem ment? - több oka is lehet

Mások a szabályok a havi, és más az éves leolvasásnál.

Több, jellemzően idős soproni panaszolta az elmúlt napokban, hogy nem tudják a szokott módon bediktálni éves elszámolásuk során a villanyóraállásukat. Az ismert telefonszám már nem működik. Az ügyesebbek találtak más számot, de ezen az automata egy nyolc számjegyű azonosítót kér, ilyet azonban a jelzett helyen nem találnak. Ennél csak hosszabb számok vannak a számlán felhasználói azonosítóként. A panaszok nyomában mi is megpróbáltuk tisztázni a helyzetet, ami nem is volt olyan egyszerű. Az éves elszámolás dokumentumain valóban nyolcnál hosszabb számjegyű azonosítók szerepelnek, ezekkel viszont semmire sem megy az ember. Az automata géphangja csak önmagát ismételgeti, a helyi ügyfélszolgálat pedig fel sem veszi a telefont.

Valódi hírek Sopronból és környékéről! Légy az enyugat.hu támogatója!
Támogatom

Az E.ON Hungária Zrt. kommunikációs munkatársa viszont készséggel segítségünkre volt abban, hogy segítsük olvasóinkat. Kedves Brigitta tájékoztatása szerint a mérőóra leolvasás jelenleg kétféle lehet:

- havi leolvasás esetén az ügyfél az egyetemes szolgáltató (MVM) felé diktál,

- éves leolvasás esetén pedig az áramhálózat üzemeltetője (Dunántúlon, Budapesten és Pest vármegyében az E.ON Hungária Csoport) felé adja meg éves mérőóraállás-adatait.

Az éves leolvasás kétféleképpen történhet:

Az ügyfelek mobil Applikáción keresztül diktálhatják be az éves mérőóraállást, arról fényképet is csatolva. Ebben az esetben nem megy ki a leolvasó, hanem az ügyfél által beküldött, lefényképezett mérőállás alapján állítjuk ki az elszámoló számlát.

Azok az ügyfelek, akik nem használnak mobil Applikációt, csak személyes leolvasással tudnak éves mérőóraállást rögzíteni. Esetükben az ingatlanjukhoz kiérkező leolvasó olvassa le és hitelesíti a mérőállást az előre megadott időpontban. Ha az első próbálkozás sikertelen, akkor az E.ON tértivevényes levélben értesíti az ügyfeleket az ismételt leolvasás időpontjáról. Ha második alkalommal is sikertelen a leolvasás, akkor az előző éves fogyasztás alapján becsült mérőállással zárjuk az adott évet, és ez alapján készül elszámoló számla.

Telefonon nem lehetséges éves mérőóraállást rögzíteni. Ennek az az oka, hogy az éves mérőóraállás leolvasását az ügyfél által készített fényképpel, vagy személyesen a leolvasó kolléga által igazoltan, hitelt érdemlően kell igazolni.

Háztartási méretű kiserőművel, azaz napelemmel és okosmérővel rendelkező ügyfeleink esetében nincs szükség személyes leolvasóra, sem applikáción keresztüli diktálásra, mert esetükben az okosmérő eszköz továbbítja az éves mérőórállás adatait a számlázáshoz.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? A szerkesztőségünkkel szeretne közölni valamit? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: [email protected]

Kérjük válasszon:

Hozzásszólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet