A Társadalomtudományi Kutatóközpont Politikatudományi Intézetének kutatói áprilisban online kérdőíves vizsgálatot végeztek pedagógusok körében.
A kérdőíves vizsgálat célja, az oktatási tiltakozásokkal és követelésekkel, valamint a közoktatásban tapasztalt nehézségekkel kapcsolatos vélemények feltérképezése volt – írja a 444.
Azt írják, a 725 fős minta reprezentatív az iskola regionális elhelyezkedésére, fenntartójára (állami, magán, egyházi), valamint típusára (általános iskola, gimnázium, szakképző intézmény).
A kutatás eredménye szerint a pedagógusok a legfontosabb öt probléma közé sorolják:
- az alacsony béreket – 92 százalék,
- a magas munkaterheket – 62 százalék,
- a tanári autonómia hiányát – 61 százalék,
- a tananyag nem megfelelő összetételét – 59 százalék,
- valamint az adminisztrációs terheket – 46 százalék.
Az eredmények szerint a pedagógusok 44 százaléka „kijön” a jövedelméből, 45 százalékuk nehezen, vagy nagyon nehezen él meg jövedelméből, és mindössze 3 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy kényelmesen megélnek.