Jövőre már működik az új Graz-Klagenfurt vasútvonal, 100 híddal, 50 kilométernyi alagúttal és 250 km/órás sebességgel

A két osztrák város közötti háromórás menetidő 45 percre zsugorodik, hozzánk is közelebb kerül a Velence és az Adria.

Nagyon olcsó poén lenne most előhozakodni az összeomlás szélére került magyar vasúti közlekedéssel, a széteső sínekkel, az állomások magánkezekbe adásával, a 14 éves kormányzás tömegközlekedési eredményeivel, ehelyett kizárólag arra figyeljünk most, ami Ausztriában történik, nem is olyan messze a határtól.

Valódi hírek Sopronból és környékéről! Légy az enyugat.hu támogatója!
Támogatom

Az ÖBB osztrák vasúttársaság a honlapján az áll, hogy jövőre üzembe helyezik a „Koralmbahn”-t, amely egy 130 kilométernyi, duplavágányos, villamosított új vasúti pályát jelent Graz és Klagenfurt között.

100 híd épült a 130 kilométeres vonalon
ÖBB

Az extrém terepviszonyokon át vezető vonalon mintegy 100 híd, 50 kilométernyi alagút és 23 modern állomás épült.

Egyike a műtárgyaknak a Stájerország és Karintia közötti, 33 kilométeres Koralm-alagút, amely a világ hatodik leghosszabb alagútja, bizonyos helyeken a két párhuzamos cső több mint egy kilométer mélyen fut a hegy a gyomrában.

23 állomást építettek
ÖBB

A pálya egyes szakaszain a vonatok 250 km/órás sebességgel tudnak majd haladni, ami hozzájárul ahhoz, hogy a Graz Klagenfurt közötti, jelenleg háromórás menetidő 45 percre zsugorodik,

így jóval egyszerűbben és gyorsabban elérhető lesz vonattal az Adriai-tenger vagy Velence.

Egyes szakaszokon 250 km/óra lesz a vonatok sebessége
ÖBB

A fejlesztés a Balti-Adria folyosó déli vonalának egy része is, aminek gazdasági haszna is jelentős. Azt már mi tesszük hozzá, hogy a Nyugat-Dunántúl számára is előnyös, hiszen a tengeri kikötők – és fürdőhelyek - megközelítése sokat javul.

Egy európai közlekedési folyosó része
Öbb

A Koralmbahn egy nagyon hosszú munka gyümölcse. Tervezése még 1995-ban kezdődött, a kivitelezési munkálatok 1999-ben indultak. Magának a Koralm-alagútnak csak 2008-ban álltak neki, a hegy áttörése 2020-ban történt meg. Az építkezés néhány napja befejeződött , már a tesztek folynak, jövőre pedig üzembe helyezik a 6,1 milliárd euróból épített létesítményt.

Ez a tartalom a szombathelyi központú Nyugat.hu és a soproni központú Enyugat.hu együttműködése nyomán jött létre. Támogasd a független helyi újságírást!
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? A szerkesztőségünkkel szeretne közölni valamit? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: [email protected]

Kérjük válasszon:

Hozzásszólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet