Nagyon olcsó poén lenne most előhozakodni az összeomlás szélére került magyar vasúti közlekedéssel, a széteső sínekkel, az állomások magánkezekbe adásával, a 14 éves kormányzás tömegközlekedési eredményeivel, ehelyett kizárólag arra figyeljünk most, ami Ausztriában történik, nem is olyan messze a határtól.
Az ÖBB osztrák vasúttársaság a honlapján az áll, hogy jövőre üzembe helyezik a „Koralmbahn”-t, amely egy 130 kilométernyi, duplavágányos, villamosított új vasúti pályát jelent Graz és Klagenfurt között.
Az extrém terepviszonyokon át vezető vonalon mintegy 100 híd, 50 kilométernyi alagút és 23 modern állomás épült.
Egyike a műtárgyaknak a Stájerország és Karintia közötti, 33 kilométeres Koralm-alagút, amely a világ hatodik leghosszabb alagútja, bizonyos helyeken a két párhuzamos cső több mint egy kilométer mélyen fut a hegy a gyomrában.
A pálya egyes szakaszain a vonatok 250 km/órás sebességgel tudnak majd haladni, ami hozzájárul ahhoz, hogy a Graz Klagenfurt közötti, jelenleg háromórás menetidő 45 percre zsugorodik,
így jóval egyszerűbben és gyorsabban elérhető lesz vonattal az Adriai-tenger vagy Velence.
A fejlesztés a Balti-Adria folyosó déli vonalának egy része is, aminek gazdasági haszna is jelentős. Azt már mi tesszük hozzá, hogy a Nyugat-Dunántúl számára is előnyös, hiszen a tengeri kikötők – és fürdőhelyek - megközelítése sokat javul.
A Koralmbahn egy nagyon hosszú munka gyümölcse. Tervezése még 1995-ban kezdődött, a kivitelezési munkálatok 1999-ben indultak. Magának a Koralm-alagútnak csak 2008-ban álltak neki, a hegy áttörése 2020-ban történt meg. Az építkezés néhány napja befejeződött , már a tesztek folynak, jövőre pedig üzembe helyezik a 6,1 milliárd euróból épített létesítményt.