A lóvasút szintjére emlékeztető menetidő - írja olvasónk a pécsi vonatról

"A rekkenő hőségben hív a párom a vonatról, hogy képzeljem el, megy a fűtés."

"Nem vagyok vasutas, mondhatnád, nem értek hozzá. Tényleg nem. De ami a Szombathely - Pécs viszonylaton zajlik, az már túl lép a botrányos kategórián" - fogalmazta meg levelében olvasónk.

A Szombathely és Pécs közötti vonatozás során szerzett negatív vonatozás mi is írtunk már , közel két éve. Pedig nem sokkal korábban még szinte lelkendezve számoltunk be arról, hogy hogy nagy változások várhatók a két város a Szombathely és Pécs közötti vonatközlekedésben. A változásokról azonban kiderült, hogy nem éppen kedvezőek, rengeteg olvasónk jelezte rossz tapasztalatait.

Desiro-szerelvény a pécsi állomáson
Józing Antal

Aztán kiderült, hogy a MÁV szokatlan, de ötletes megoldást választott: az állandó késéseket beépítették a menetrendbe azzal, hogy ismét négy és fél órában határozták meg a Szombathely és Pécs közti járat menetidejét.

A helyzet pedig továbbra sem javult. Mint olvasónk írja, a délután Pécsről induló Pannónia InterRégió vonat eddig még egyszer sem tudott beérni a megadott érkezési időre, minimum negyed, de gyakran fél órát késik. Így aki tovább utazna, rendre lekési a csatlakozást, például Kőszeg felé.

Ugyanez a vonat indul vissza is, már eleve 40-50 perces késéssel. Olvasónk beszélt egy idősebb férfival, aki Nagykanizsára utazott, de este tízkor ott már nem tud átszállni a buszra, vagy gyalogol két órát, vagy fizet taxira 20 ezer forintot. "A lóvasút szintjére emlékeztető menetidő van, 250 kilométert 4 óra 15 perc alatt kellene megtenni, de ez sem sikerül" - írja.

Információs tábla a pécsi állomáson - A szombathelyi vonat éppen 44 percet késik
Józing Antal

ŐA két város között elővárosi forgalomba szánt Desiro motorvonatok járnak. Kényelmetlen ülésekkel, a wifi, a vécé, a légkondicionálás van, csak nem mindig működik, így néha a vonatnak meg kell várnia, hogy az utasok egy-egy vasútállomáson elmenjenek vécére.

Olvasónk szerint nemrég a legnagyobb melegben is ment a fűtés a vonaton. Amikor jelezték a kalauznak, kiderült, hogy a mozdonyvezető azért volt kénytelen bekapcsolni a fűtési, mert különben a gép felforralta volna a hűtővizet és "ott állnak meg valahol a semmi és a valami közepén" .

"Az a felháborító az egészben, hogy a szolgáltatás minősége a múlt század eleji színvonalon van, persze az árai viszont már kicsit mások. Ilyen menetjegy-árakkal szerintem a Rail Jet színvonalú vonatokon kellene utaznunk, nem több mint négy, vagy közel öt órát, hanem mondjuk a fele időt" - írta felháborodott olvasónk, amiben persze már nem biztos, hogy igaza van.

Olvasónk levelét egyébként elküldtük a MÁV-nak, amint reagálnak, visszatérünk az ügyre. Addig pedig várjuk olvasóink tapasztalatait a Szombathely - Pécs vonalról.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? A szerkesztőségünkkel szeretne közölni valamit? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: [email protected]

Kérjük válasszon:

Hozzásszólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Jelentem