A munkakörülmények javítását szolgálja a felújított kocsijavító műhely, melyet szerda délelőtt adtak át Sopronban. Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója elmondta, pár éve még finoman szólva is "nem a kor követelményeinek megfelelő" környezetben dolgoztak a vasúttársaság alkalmazottai ezen a területen, ez viszont mostanra szerencsére megváltozott.
Varga András gépészeti igazgató röviden ismertette a műhely történelmét és jelenét. 1897 márciusában a Fertővidéki HÉV és a Sopron-Pozsonyi HÉV üzemeltetői döntött egy mozdonyműhely létrehozásáról ezen a területen. Ez 12 gőzmozdony befogadására volt alkalmas. 1911 márciusában először építették át a műhelyt, a Sopron-Kőszeg HÉV miatt bővítésre volt szükség. 1945 márciusában becsapódott 3db bomba, mellyel gyakorlatilag a teljes műhely károsodott. Ennek helyreállítása már nem a teljes méretében történt meg, hanem nagyjából akkora méretben, mint amit most is láthatunk. A 90-es évek közepétől már nem mozdonyműhelyként, hanem személy- és teherkocsik karbantartására szolgál a létesítmény.
A mostani, közel 2 éves rekonstrukciós munka során megújult 1300 négyzetméter csarnokterület, megújították az 1-es és 3-as vágányokat, 140 méter hosszban szerelőakna került kialakításra, a 3-as vágány 30 méteres hosszában pedig oldalakna valósulhatott meg. A műhelyben 500 négyzetméter ipari padló került kialakításra, úgy, hogy a járművek mellett csoportemelést tudjanak végezni, tehát a járműveket fel tudják emelni. Megújult a villamos hálózat, a sűrített levegős hálózat, korszerű világítást kapott a csarnok és az aknák, korszerűsítették a fűtést, cserélték a nyílászárókat, felkerültek a szekcionált garázskapuk, de emellett felújították a csarnokhoz tartozó mintegy 50 négyzetméteres irodaépületet is.